Het jaar zit er alweer bijna op, misschien was 2019 voor jou en je bedrijf wel een jaar vol successen. Deze successen waren ongetwijfeld niet behaalt zonder hulp van je medewerkers, klanten en zakenpartners. Hoog tijd, om deze te bedanken voor dit enorm geslaagd jaar, dus. De beste manier om je kerstwensen over te brengen is door middel van een kerstkaart. Wat zou je hier het beste op kunnen zetten en wat juist niet? Je leest het in deze blog.
Hou het persoonlijk
Je zou natuurlijk kunnen kiezen voor een standaard kerstkaart met een doorsnee kerstwens op de voorkant. Echter wordt een persoonlijke kerst- en nieuwjaarswens stukken meer gewaardeerd door je medewerkers, zakenpartners en klanten. Een dankwoord voor de inspanning die je personeel het afgelopen jaar heeft verricht, een bedank tekst voor de aangename samenwerking met je zakenpartners of voor het in je bedrijf gestelde vertrouwen door je vaste klanten, wordt altijd op prijs gesteld. Een persoonlijke boodschap in een kerstkaart geeft je de gelegenheid als bedrijf het belang van waarden en normen te bevestigen.
Potentiële zakenrelaties
Zie een kerstkaart ook als manier om een potentiële samenwerking in 2020 aan te gaan. Doordat de kerstwens door menig mens gewaardeerd wordt, heb je al een stapje voor wanneer je een klant in het nieuwe jaar gaat benaderen. Bovendien is het een perfecte aangelegenheid om de benadering ter wille van samenwerking mee af te trappen. Begin de kerstkaart met een persoonlijke kerstwens en eindig de kaart met “Wij hopen in 2020 een samenwerking aan te kunnen gaan om er zo samen een fantastisch jaar van te kunnen maken!”. Hiermee kan het desbetreffende bedrijf zich alvast voor kunnen bereiden om benaderd te worden door jouw firma.
Kies voor een presentje
Wat naast een persoonlijke boodschap nog meer geapprecieerd wordt door medewerkers, klanten en potentiële zakenpartners, is een presentje. Denk hierbij aan suikergoed, kerstaccessoires (bijv. sokken of een trui) of cadeaubonnen. Naast dat dit enorm gerespecteerd wordt door medewerkers, klanten en potentiële zakenpartners, is het ook nog eens een manier om je bedrijf te promoten, als je slim bent. Hou de presentjes namelijk dicht bij jouw bedrijf door het logo op de kleinigheidjes te drukken. Als het geschenk iets is wat in gebruik kan worden genomen zoals een pen of muismat, ziet de ontvanger jouw bedrijf continu onder ogen en vergeet hij jouw bedrijf zeker niet. Ook wanneer je deze naar al samenwerkende klanten stuurt, zouden deze alsnog bij potentiële klanten kunnen belanden door bijv. familie- of vriendenkringen. Ben hier dus bewust van en maak gebruik van deze ’gratis’ reclame!