Kerstpakket-Zzpernodig

Waarom het geven van een kerstpakket ertoe doet

Nu de dagen wat korter worden, het weer kouder wordt en de kerstversiering langzamerhand opgehangen worden, wordt het ook weer tijd om te denken over kerst op de werkvloer. Zit jij te twijfelen over het wel of niet geven van een kerstpakket aan je werknemers? Het dilemma valt te begrijpen, aangezien zo’n grapje niet niks kost. Toch doet een kerstpakket meer met je werknemers dan je in eerste instantie zou denken. Lees hieronder waarom.

Waardering

Natuurlijk, het is kerst en daar hoort ook echt het kerstgevoel bij. Ook al wordt dit niet altijd verwacht op de werkvloer, welkom is het altijd. Het is de tijd van het jaar om iets terug te geven aan hen die het verdienen. Jouw werknemers werken namelijk hard aan het imago, de continuïteit en productiviteit van de organisatie. Dit verdient wel wat, toch? Jouw succes is mede dankzij hen. Dus laat met een kerstpakket zien dat jij dit ook heel goed door hebt. Natuurlijk hoeft waardering niet altijd op een materiële wijze geuit worden, maar over het algemeen wordt men hier stiekem wel blij van.

Naamsbekendheid

Ook al draait het hier niet om tijdens de kerstdagen is het toch wel mooi meegenomen voor jou en je organisatie. Zodra jij aan je werknemers of klanten een kerstpakket geeft, krijg je gegarandeerd een betere en toegenomen naamsbekendheid. Een positieve naam doet wonderen. Let wel op: dit werkt natuurlijk het beste als je iets van een logo of merk op je cadeau laat drukken. Dit wordt op vele verschillende manieren aangeboden. Zo kun je denken aan het laten bedrukken van kantoorartikelen of textiel. Mocht je iets willen laten bedrukken, kies dan wel voor een product dat ook echt past bij jouw organisatie, anders valt het idee van de waardering al gauw weg.

Belevenis

Het allerliefst wil je natuurlijk dat jouw geschenk ook daadwerkelijk effect heeft op de mensen aan wie je het geeft. Over het algemeen maak je de meeste indruk met iets innovatiefs, iets dat heerlijk ruikt of iets dat verrukkelijk smaakt. Maar dat terzijde. Net zoals het maken van een eerste indruk heb je bij het geven van de kerstpakketten voor 2019 maar één kans. Pak dus uit. Hoe unieker je cadeau, hoe bijzonderder de belevenis.