Personal branding

Met de komst van het internet wordt het steeds makkelijker om snel even een bedrijf na te trekken of het wel een sterk bedrijf is. Doordat het zo makkelijk is gebeurt het regelmatig dat een (potentiële) opdrachtgever of klant de ondernemer zelf op zoeken op het internet.  Hierdoor is het dus belangrijk dat zowel jijzelf als je onderneming een positieve online identiteit hebben

Jouw gezicht als merk

Wanneer je wilt opvallen met je persoonlijke merk moet je flink je best doen. Nederland alleen al telt tegenwoordig meer dan 1 miljoen ZZP’ers die proberen door middel van Personal Branding hun diensten aan te bieden. Probeer dus je uitingen online te koppelen aan je bedrijf zodat, je je merk alleen maar versterkt.

Voordelen

  • Je onderscheid je van de massa
  • Je laat je passie voor je ambacht blijken
  • Je vergroot de kans dat mensen je zien
  • Je oogt als een expert in je vakgebied

Hoe start je met Personal Branding

Vroeger was het zo dat mensen je eerst moest leren kennen, ze je product of dienst kochten en daarna je gingen vertrouwen. Alleen is dit door de komst van het internet flink veranderd. 

Je begint tegenwoordig met net als vroeger je eerst bekend maken bij je doelgroep. Daarna moet je nu dus eerst het vertrouwen winnen van je klanten. Je moet je dus eerst bewijzen voordat, de klant tot aankoop overgaat. Achteraf kweek je pas waardering bij je doelgroep. Het grootste verschil is dat je dus eerst moet presteren voordat, je een verkoop maakt.

Je moet je doelgroep dus eerst waarde bieden voordat de mensen tot aankoop over gaan. Welke waarde jij het beste kunt bieden aan je doelgroep kun je het beste direct vragen aan je doelgroep. Hierdoor weet je waar je klanten behoefte aan hebben en kun je hier meteen op inspelen.

.